La mejor enemiga de Sergio Olguín

 La mejor enemiga” de Sergio Olguín.  El quart llibre d'una saga que comparteix protagonista. Un periodista escritor que inventa històries de periodistes. Periodisme d'investigació del que sembla se'n fa ben poc. Em pregunto per què, se'n fa tan poc? A qui no interessa


Verónica Rosenthal
és la periodista heroïna de la saga de quatre llibres que van per davant d’aquest. Quan un escriptor manté un personatge durant 20 anys dins de la seva producció literària es perquè té moltes coses a dir sobre ell. Abans de posar-me precisament amb l’últim llibre de la saga havia llegit a diferents ressenyes el que es deia de la protagonista. El dibuix que havia vist de la seva personalitat m’havia agradat molt, va ser el que em va decidir posar-me. Vaig començar per aquest per la mandra que m’ha agafat amb les sagues, tinc molt llibres a la cua de lectura. 

En canvi la imatge de la prota que he vist en aquesta entrega m’ha fallat. Personalment, no m’ha arribat amb la força que imaginava en ella. Només és una opinió, per respecte pateixo fer una ressenya que pugui semblar negativa. Per a gustos sempre hi ha colors.

La història viu centrada en la vida del periodisme d’investigació és interessant i entretinguda. Utilitza paraules del castellà argentí a mi m’ha fet curiosa la lectura. A una amant de la llengua com jo, això li dona un plus interessant. A banda del detall que explicava del personatge la història et manté atrapada fins el final. Val a dir que ja era hora posar una dona al capdavant d’una trama perillosa, investigadora i valenta. Es llegeixen poques històries amb dones lluitadores, sense por, entre criminals.

La continuïtat de Verónica es veu que Sergio Olguin ens la té assegurada. A la història del quart llibre ha entrat amb força la vida de l’avi amb el que la prota va te una relació afectiva molt propera. Per aquí poden anar els trets d’alguna de les trames que venen. A més ens deixa al pare malalt de càncer motivat per viure els últims dies de la seva vida a prop de la seva família. Federico el seu company, persona a qui pensar cedí el despatx advocats els pare de la Verònica, està a punt de tenir un fill d’una companya de feina. Sense oblidar un nou projecte, un nou diari pel qual Verònica treballarà amb companys de l’anterior feina. Amb tots aquests ingredients es suma una Verónica prop de la quarantena, una edat important per un personatge que Sergio Olguín ens ha promès en constant evolució. 

Sergio Olguín ens anuncia a l'entrevista que pots veure a sota que té previst escriure 10 llibres amb Verònica com a protagonista. Doncs no he arribat ni a la meitat. Bufff!!!

Sergio Olguín va néixer a Buenos Aires a l'Argentina, un 29 de gener de 1967 va estudiar Lletres a la seva ciutat i treballa com a periodista des de 1984.

Per tafanejar la presentació de l'escriptor d'aquesta novel·la:

Entrevista a la TV Argentina



Comentarios