Como un suspiro de Ferzan Özpetek

“Como un suspiro” de Ferzan Özpetek un director de cinema turco-italià. Que utilitza el seu origen per ambientar aquesta història. Roma i Estambul seran les ciutats on viuren due les germanes que han trencat la relació des de fa molt de temps protagonistes de la història.

Una novel·la que mou a les seves dues protagonistes entre els sentiments, l’amor i els secrets inconfessables. Llegir sinopsis o resums d’aquest llibre no ho trobo recomanable li treu valor a les sorpreses que es van donant. Resulta intensa la forma de passejar entre passat i present. Però a mi em feia perdre el fil de vegades. Al no llegir tot seguit quan tornava em perdia, no sabia qui parlava si Elsa o Adele. És una novel·la curta però que et mostra la vida de dues dones i aspectes dels amics i de la parella amos de la casa d’un forma profunda i reflexiva. M’hagués agradat (està clar que no és rellevant en la història) saber que fan les joves parelles que escolten el relat de les dues dones. Com encaixen totes les reflexions que d’allà s’esdevenen. Està clar que són utilitzats per part de l’autor com un marc per desplegar la vida de les dues germanes.

M’ha agradat molt com manté l’interès fins desvetllar el perquè les dues germanes havien trencat la seva relació. 

Fixeu-vos si llegiu el llibre en l’aparició de la “boquilla” que deixa oblidada en una banc de l’estació de tren la dona que parla amb l’Elsa. Si descobriu alguna cosa, m’ho expliqueu als comentaris.


Ferzan Ózpetek és ja un reconegut director de cinema, Ha escrit alguns llibres, "Como un suspiro" es el seu primer llibre editat en castellà



 




Comentarios