El verano que volvimos a Alegranza. Maria Fernández Miranda.



Títol:
El verano que volvimos a Alegranza 

Autora: Maria Fernández Miranda

Resum:

"Atravesada por la memoria olfativa y bañada por la luz de Asturias. El verano que volvimos a Alegranza es una novela evocadora que nos recuerda que las buenas historias, igual que los buenos perfumes, siempre son necesarias."

Leandra es editora en una revista de moda con sede en Madrid. A sus treinta y cinco años se ha alejado de su marido, ha perdido la ilusión por su trabajo y ha presenciado la muerte de su tía Valentina en circunstancias dramáticas. En busca de respuestas a la crisis existencial en la que se halla inmersa, decide pasar un verano en Alegranza -la casa de indianos que construyó su abuelo Tomás en el pueblo asturiano de Colunga- y aceptar el reto de Jean-Luc Peltier, un prestigioso perfumista al que ha entrevistado: elaborar un perfume que la ayude a definirse a sí misma. Mientras bucea en sus recuerdos de infancia, impregnados de rosa silvestre, hortensia o madreselva, Leandra irá desvelando las distintas capas de secretos que, como los ingredientes de una fragancia, componen la historia de su familia.

Resum estret de Pinguinlibros

Opinió:

(Que vaig escriure en el meu Instagram)

Em va atreure els colors de la portada junt amb el nom de l'Alegranza.

Desconeixia en el moment de descobrir el títol que Alegranza era una illa. Una petita illa a prop de Lanzarote (illa de bones vacances en família. Una illa que al mes següent vaig tenir la sort de veure des de l’avió quan anava cap a Tenerife per passar uns dies allà i a la Gomera.De l'illa després només té el nom del títol perquè la trama se'n va a la costa asturiana. On es troba la casa de la família de la protagonista que tenia el nom d'Alegranza. La família tenia lligams amb la illa de les Illes Canàries i d’aquí el nom de la casa. 

@mariafdezmiranda, l’escriptora, no la coneixia però es diu a les xarxes que te una prosa fresca, cosa certa ja que és una novel·la curta que passa ràpida, per berenar-la durant 

Em vaig trobar amb una història que destapa secrets de família que ha alimentat el meu esperit tafaner i uns capítols on el perfum és el tema principal, m'encanta el llenguatge del món de les olors. 

Necessitava una cosa així de fresqueta i lleugera per la tarda del cap de setmana.

Comentarios

  1. Aquest any quan volava cap a Tenerife he pogut veure des del cel l’illa de l’Alegranza que fins que no vaig llegir aquest llibre desconeixia la seva existència malgrat havia estat vàries vegades molt a prop d’ella, quan visitàvem Lanzarote

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Me alegrará saber que has pasado por aquí, deja tu comentario